Výsledky ankety HIT 2006 časopisu Moderní obchod

V letošním roce se uskutečnil již 7. ročník ankety HIT časopisu Moderní obchod. Snad každý obchodník a výrobce si na „vlastní kůži“ vyzkoušel situaci, kdy se nový produkt zrovna příliš neuchytil. Co dělá z nového produktu úspěšnou novinku? Anketa HIT Moderního obchodu 2006 nabídla obchodníkům na výběr ze 204 výrobků přihlášených do 23 kategorií. Do ankety mohli dodavatelé přihlásit nové produkty uvedené na trh v období od 1. června 2005 do 31. května 2006.

Hodnotícími kritérii byly, stejně jako v minulých ročnících, zájem spotřebitelů o nový výrobek, podpora prodeje, výše marže, růst obratu a obrátkovost.

Rozhodla porota složená z obchodníků. O úspěchu přihlášených produktů rozhodla porota složená ze zástupců obchodních sítí Ahold ČR, ENAPO obchodní, Globus ČR, Jednota České Budějovice, Jednota Jindřichův Hradec, Jednota Kaplice, Maloobchodní síť Bala, Maloobchodní síť Brněnka, SPAR Česká obchodní společnost a Spar Šumava. V přepočtu na obrat lze tedy říci, že o výsledcích ankety rozhodli obchodníci, kteří představují celkový obrat kolem 90 miliard korun.

Absolutním hitem se stal Monte Drink .V každé kategorii byl oceněn výrobek, který získal nejvíce hlasů. Produkt, který získal absolutně nejvíce hlasů, se stal držitelem titulu Absolutní HIT 2006. V letošním roce se tímto titulem může pyšnit výrobek Monte Drink 200 ml od společnosti Zott.

V internetovém hlasování zvítězilo Fan sladidlo aspartam-acesulfam s dávkovačem. V paralelně probíhající soutěži na internetové stránce časopisu Moderní obchod (www.mobchod.cz) zvítězil produkt Fan sladidlo aspartam-acesulfam 7,8 g s dávkovačem od společnosti FAN dodavatelé a získal ocenění www HIT 2006.

Ke kategoriím s největším počtem nominací již tradičně patřily Masné výrobky. Značný zájem byl rovněž o kategorii Mražené a chlazené potraviny, Víno, sekt a lihoviny či Koření a omáčky. Největší počet nominací zaznamenala kategorie Výrobky se značkou KLASA.

Stejně jako v minulých letech, vznikl seznam nominovaných výrobků výhradně na základě přihlášek dodavatelů.

Informace o anketě. Na rozdíl od převážné většiny spotřebitelských anket a průzkumů se projekt HIT Moderního obchodu obrací výhradně na oblast nazývanou stručně B2B. Výrobci přihlašují své nové výrobky uvedené na trh v období od června do konce května následujícího roku. Obchodníci pak vyhodnocují úspěšnost jejich prodeje.

Všechny vítězné produkty, stejně jako absolutní výherce, mají právo používat logo HIT 2006 pro své marketingové účely.

Přehled vítězných výrobků v jednotlivých kategoriích v anketě HIT Moderního obchodu 2006

Kategorie: www HIT 2006

Sladidlo FAN (Aspartam-acesulfam) 7,8 g /dávkovač – F&N dodavatelé

Kategorie: Mléčné výrobky

Monte Drink – Zott – ABSOLUTNÍ HIT

Kategorie: Masné výrobky

Sevilla nářez – Zedníček

Kategorie: Rybí speciality

Sleďová očka Korzár s papričkami – Atlantik Produkt Třešňák

Kategorie: Oleje a tuky

Flora s Vlákninou – Unilever ČR

Kategorie: Konzervované výrobky

Pizza & Pasta Sauce – H. J. Heinz

Kategorie: Mražené a chlazené potraviny

Bio Wok mix – Ardo Mochov

Kategorie: Mražené krémy

Algida Chuť Léta – Unilever ČR

Kategorie: Nealkoholické nápoje

Hanácká kyselka pomeranč – Hanácká kyselka

Kategorie: Víno, sekt, lihoviny

Slivovice Stock Excellent 45% – Stock Plzeň

Kategorie: Konvenience (hotová jídla)

Masové karbanátky – Masokombinát Plzeň

Kategorie: Instantní a dehydratované potraviny

Sýrová omáčka na zapékání – Vitana

Kategorie: Koření a omáčky

Steak 7 pepřů – Vitana

Kategorie: Dětská výživa

Hami kojenecká mléka – Nutricia

Kategorie: Biopotraviny

Rýžový nápoj přírodní – PRO-BIO

Kategorie: Pekárenské výrobky

Valašský frgál (5 druhů náplně) – Pekařství Valašské frgály

Kategorie: Čokoládové cukrovinky

Cherry Queen vanilka – sáček – Emco

Kategorie: Bonbony a žvýkačky

BON PARI Original – Nestlé Česko

Kategorie: Snacky a oříšky

Crocamtte slanina – Racio

Kategorie: Káva, čaj, kakao, sladidla

Lipton Citrus Fruits – Unilever ČR

Kategorie: Kosmetika

Denní krém Sensitive Balance Nivea Visage – Beiersdorf

Kategorie: Hygienické potřeby

Sleep & Maxi Play – Procter & Gamble

Kategorie: Prací a čisticí prostředky

Pur Balsam – Henkel ČR

Kategorie: Výrobky se značkou KLASA

Hanácká kyselka citron – Hanácká kyselka

Časopis Moderní obchod Měsíčník Moderní obchod je již 14 let stálicí českého a slovenského trhu odborných titulů pro sféru obchodu a jeho dodavatelů. Přináší aktuální a ověřené informace z branže, sleduje ekonomické trendy a mapuje změny spotřebitelských preferencí.

Vydavatelem časopisu Moderní obchod je České a slovenské odborné nakladatelství, spol. s r.o. (ČON), které je součástí německé nakladatelské skupiny Deutscher Fachverlag se sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Kromě Moderního obchodu vydává ČON odborné tituly Food Service, Maso a Textilžurnál a nově také Svět balení.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info