Pekaři bojují s obchodními řetězci i toasty

Polští pekaři čelí úbytku zájmu o tradiční chléb a housky. Poláci totiž začínají dávat podobně jako Češi přednost bagetám nebo toastům. Pekárny v souboji o zákazníky hodlají využít vyšší poptávky po zdravém životním stylu a informovat o dobrých vlastnostech čerstvého pečiva.

Záchrana v podobě mraženého pečiva

Odborníci proto odhadují, že v následujících letech může v Polsku zkrachovat až třetina pekáren. Spásou by pro některé z nich mohlo být mražené pečivo. Pekaři v polském pohraničí již nyní vyvážejí své produkty do Německa a České republiky.

Podle předsedy Podnikatelského svazu pekařů a cukrářů v ČR Stanislava Musila v České republice výroba a spotřeba chleba i pečiva stagnuje. "Dováží se k nám ze zahraničí více mražených výrobků. Především v pohraničních oblastech bude zřejmě snaha se do České republiky dostat s něčím čerstvým. Je tu ale otázka ceny, protože třeba i v Polsku ceny rostou," upozornil Musil.

Pekaři si stěžují na nízké ceny obchodních řetězců

Podle Musila jsou pekárny ohrožené i v České republice. "Jde zejména o pekárny, které dodávají do obchodních řetězců. Ty se totiž chovají, jako by se nezvedla cena obilí, mouky, elektřiny... a nechtějí pohnout s dodavatelskými cenami. Jde o dlouhodobý problém, který se táhne zhruba od roku 1997, kdy se do spotřebitelských cen i cen výrobců nepromítá inflace," uvedl pro server iHNed.cz Musil.

Musil také upozorňuje na situaci kolem pšenice. "Ta se totiž i vyváží. Je potřeba, aby tu na jaře zůstalo do nové sklizně na potravinářské účely zhruba 1 150 milion tun," dodal Musil.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info