COOP sází na biopotraviny
14.03.2008 | Euro
Svaz českých a moravských spotřebních družstev, který zastřešuje společná značka COOP, sjednocuje v duchu rebrandingu vzhled svých obchodů. Prodejny, které se soustředí na podporu tuzemských dodavatelů, od konce loňského roku rovněž reflektují současný trend rozšiřujícího se zájmu o biopotraviny.
Prodejny COOP sází stejně jako ostatní obchodní řetězce na vzrůstající popularitu bio výrobků. Díky husté síti svých prodejen tak může organické potraviny nabídnout většímu množství lidí. V současnosti má k dispozici sortiment zhruba 50 druhů bio výrobků v 372 prodejnách, což ze skupiny činí prodejce s největším počtem bioprodejen.
Strategií společnosti je nabídnout lidem na přehledných speciálních stojanech co nejvíce bio výrobků od českých dodavatelů, ze kterých lze připravit snídani, oběd a večeři. „Do konce roku bychom chtěli mít biopotraviny v tisícovce prodejen,“ uvedl ředitel nákupní centrály spotřebních družstev COOP Centrum Josef Holub a dodal, že do budoucna má skupina v plánu zavést vlastní bio značky.
„Rebranding prodejen byl zahájen koncem minulého roku a cílem je přeznačit do letošního podzimu naprostou většinu prodejních míst,“ sdělil předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev Zdeněk Juračka s tím, že zastřešující značka COOP umožní zachovat regionální názvy jako Jednota nebo Konzum, případně jiná lokální označení, na která jsou lidé zvyklí.
Při volbě jednotné značky COOP se svaz inspiroval v zahraničí. Pod stejným označením fungují spotřební družstva například ve Švýcarsku, Itálii či Finsku. Silnou pozici mají také na Slovensku, ve Velké Británii, USA, Kanadě a v Japonsku. Graficky je české logo nejpodobnější tomu italskému.
Spotřební družstva mají nejsilnější pozici na venkově a v malých městech. V České republice tvoří skupinu COOP Svaz českých a moravských spotřebních družstev sdružující 59 spotřebních družstev, které provozují zhruba tři tisíce prodejen a zaměstnávají celkem 16 tisíc lidí. V loňském roce se obrat sítě COOP zvýšil oproti roku 2006 o jednu miliardu na 27,2 miliardy, což ji řadí na šesté místo v oblasti prodeje potravin.
Další články v kategorii
- Pivo bez alkoholu nemusí chutnat divně. Ve Walesu spustili přelomové zařízení (15.12.2025)
- Brusel podle šéfa EPP navrhne upustit od zákazu spalovacích motorů od roku 2035 (15.12.2025)
- Česko bude dál svírat inverze s teplotami do 5 stupňů (15.12.2025)
- Erozní vyhláška má řešit i vítr, Motoristé plánují změny (15.12.2025)
- Otevírací doba o Vánocích: Pozor na zavřené obchody. Nákup se vyplatí už teď (15.12.2025)
- Šebestyán vedl zemědělský dotační fond, od letoška zastupoval velké agropodniky (15.12.2025)
- V kanadských skladech leží americký alkohol za miliardy. Provincie řeší, co s ním (15.12.2025)
- Zvěřiny se v Česku mnoho nejí, ale zájem roste. Vede daněk, divočák a jelen (15.12.2025)
- Na Litoměřicku a Nymbursku se potvrdila v malochovech newcastleská choroba (15.12.2025)
- Městské lesy Chrudim nabízí stromky, jedle z plantáží jsou ve větší oblibě (15.12.2025)

Tweet



