Silná pozice parmské šunky v zahraničí

Nárůst prodeje parmské šunky na světové trhy v roce 2007.

Společnost Consorzio del Prosciutto di Parma prodala v roce 2007 do zahraničí více než dva miliony kusů parmské šunky, což je o 9 % více než v předcházejícím roce. Toto množství odpovídá 175 000 kusů. S vývozním podílem 22 % na celkové potravinářské italské výrobě roku 2007, se s 9,5 miliony kusy řadí parmská šunka mezi jednu z nejprodávanějších kulinářských specialit exportovaných do zahraničí. Zhruba dvě třetiny z tohoto vyváženého možství parmské šunky je prodáváno do evropských zemí. Mezi zeměmi, do kterých je parmská šunka dovážena stojí na čele Francie s 455 000 kusy, následována Německem s 341 000 kusy a Velkou Británií s 280 000 kusy.

Ze zámořských zemí jsou významných obchodním partnerem Spojené státy americké, které dovezly 426 000 kusů parmské šunky. Za nimi následuje na druhé pozici Japonsko (88 400 kusů) a na třetím místě Kanada (40 000 kusů). Na japonském trhu je od listopadu 2007 parmská šunka zaregistrovaná jako ochranná známka.

Novou zemí, kam je parmská šunka dovážena, je Austrálie. Tam bylo v roce 2007 dovezeno okolo 14 000 kusů.

Mezi dalšími místy, kde je sledován výrazný nárůst zájmu o parmskou šunku je Hongkong, Singapur, Dubaj, Korea a Thajsko. Celkový vývoz zaznamenává velmi pozitivní vývoj.

Fleischwirtschaft, 2008, 88, č. 6, s. 67 ISSN 0015-363X

www.prosciuttodiparma.comStarke Position im Ausland

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info