Celozrnná strava snižuje krevní tlak u mužů
07.09.2009 | ÚZEI, Agronavigator.cz
Ve studii publikované v časopise American Journal of Clinical Nutrition se uvádí, že celozrnná strava a strava bohatá na otruby podporuje u mužů zdravé srdce. Po dobu 18 let (1986–2004) výzkumníci sledovali 31 684 mužů, kteří na začátku studie neměli vysoký krevní tlak, rakovinu, nemocné srdce nebo infarkt. Po 18 letech došlo u 9 227 mužů k vývoji vysokého krevního tlaku.
Výzkumníci zjistili, že u mužů, kteří konzumovali velké množství celozrnných výrobků, byla o 19 % nižší pravděpodobnost vývoje vysokého krevního tlaku ve srovnání s muži, kteří celozrnných výrobků konzumovali méně. U mužů s nejvyšší konzumací otrub bylo riziko o 15 % nižší než u mužů, kteří jich konzumovali nejméně.
Výzkumníci uvádějí, že výsledky této studie by se mohly využít při vytváření dietetických doporučení pro snižování krevního tlaku.
Web-portál Agronavigátor podléhá licenci Creative Commons (Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla). Články lze šířit pouze s uvedením původní citace a s uvedením zdroje ÚZEI, Agronavigator.cz.
Další články v kategorii
- Hašení požáru špatnými hasicími prostředky, říká o Babišově koalici proti suchu zemědělec Štefl (14.08.2026)
- Evropu sevřela už pátá letošní vlna veder. Opět za ni může tepelná kupole (14.08.2026)
- Experti: Sucho v ČR pomůže řešit kombinace zadržování vody v krajině a nádrží (14.08.2026)
- Vláda chce na boj proti suchu čtyři miliardy korun a speciální zákon (14.08.2026)
- Horké a suché počasí nahrává vosám. Jejich hnízda letos rostou za mimořádně teplých nocí rychleji (14.08.2026)
- Společnost Maso uzeniny Polička se po dvou letech ztrát vrátila k zisku (14.08.2026)
- Extrémní půdní sucho sužuje Česko. Rostlinám dochází voda (14.08.2026)
- Do Česka přichází nový burgerový řetězec. Zrodil se ve zrušených záchodcích (14.08.2026)

Tweet



