Někteří obchodníci špatně označují ovoce

Někteří obchodníci stále neoznačují prodávané ovoce všemi povinnými údaji o jeho druhu, kvalitě, zemi původu či ceně. Vyplývá to z průzkumu spotřebitelské časopisu SOS Magazín, jehož pracovníci nejvíce nedostatků zjistili v malých prodejnách s potravinami a diskontních obchodech. Výsledky průzkumu byly zveřejněny v dubnovém čísle SOS Magazínu.

SOS Magazín testoval 35 obchodů, mezi kterými byly supermarkety, prodejny specializované na ovoce a zeleninu i vietnamské obchody s potravinami. Všechny parametry u prodávaného ovoce zveřejnily pouze supermarkety Albert v Ostravě a Tesco v Mostě. "Ostatní obchody alespoň v jedné kategorii neuvedly požadovaný údaj," podotkl Petr Týfa z SOS Magazínu.

Nejhůře z průzkumu vyšla vietnamská večerka v Teplicích, která u jablek, banánů a pomerančů nezveřejnila žádný z pěti povinných údajů. Špatně dopadlo i několik menších prodejen v jiných městech. Značné nedostatky v označování ovoce byly ovšem zjištěny také v diskontních prodejnách Lidl a hypermarketech Interspar a Kaufland.

"Celkově lze shrnout náš průzkum jako nepříliš uspokojivý. Přes velmi dobré označování potravin v Albertu, Tesku či Bille jsme objevili velké nedostatky zejména u malých obchodníků, ale překvapivě také například v prodejnách Lidl," podotkl Týfa.

Autor: ČTK

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info