Někteří obchodníci špatně označují ovoce
20.04.2010 | FinančníNoviny.cz
Někteří obchodníci stále neoznačují prodávané ovoce všemi povinnými údaji o jeho druhu, kvalitě, zemi původu či ceně. Vyplývá to z průzkumu spotřebitelské časopisu SOS Magazín, jehož pracovníci nejvíce nedostatků zjistili v malých prodejnách s potravinami a diskontních obchodech. Výsledky průzkumu byly zveřejněny v dubnovém čísle SOS Magazínu.
SOS Magazín testoval 35 obchodů, mezi kterými byly supermarkety, prodejny specializované na ovoce a zeleninu i vietnamské obchody s potravinami. Všechny parametry u prodávaného ovoce zveřejnily pouze supermarkety Albert v Ostravě a Tesco v Mostě. "Ostatní obchody alespoň v jedné kategorii neuvedly požadovaný údaj," podotkl Petr Týfa z SOS Magazínu.
Nejhůře z průzkumu vyšla vietnamská večerka v Teplicích, která u jablek, banánů a pomerančů nezveřejnila žádný z pěti povinných údajů. Špatně dopadlo i několik menších prodejen v jiných městech. Značné nedostatky v označování ovoce byly ovšem zjištěny také v diskontních prodejnách Lidl a hypermarketech Interspar a Kaufland.
"Celkově lze shrnout náš průzkum jako nepříliš uspokojivý. Přes velmi dobré označování potravin v Albertu, Tesku či Bille jsme objevili velké nedostatky zejména u malých obchodníků, ale překvapivě také například v prodejnách Lidl," podotkl Týfa.
Autor: ČTK
Další články v kategorii
- Studené počasí těchto dnů by mělo ovoce poškodit jen lokálně, míní odbornice (19.04.2024)
- Přednáška o precizním zemědělství v rámci Dětské zemědělské akademie (19.04.2024)
- Izrael před svátky zmařil pokus o propašování 130.000 vajec ze Západního břehu (19.04.2024)
- Výhodnějšími podmínkami v programu LIFE motivujeme zájemce. Nově jde na přípravu a spolufinancování projektů rekordních 100 milionů (19.04.2024)
- PGRLF otevře 18. kolo programu Investiční úvěry Zemědělec (19.04.2024)