Maloobchod vydělává více na mléku

Britský maloobchod zvýšil svoji brutto marži u konzumního mléka a sýru typu čedar v období 2009/2010 očividně na úkor chovatelů skotu, což doložily výsledky šetření odvětvové organizace DairyCo. Podle její zprávy zůstaly spotřebitelské ceny konzumního mléka a čedaru od dubna roku 2009 do března 2010 téměř beze změny, zatímco farmářské ceny s mnoha výkyvy poklesly v průměru o téměř 8 procent. Zpracovatelé mléka svůj podíl na výsledné ceně výrobku udrželi na stabilní úrovni.

Zatímco farmářské ceny nyní tvoří pouhých 36,6 % z prodejní ceny konzumního mléka (39,8 % v předchozím roce), brutto marže maloobchodu vyskočila z 29 na 34 %. DairyCo vysvětluje dlouhodobý posun brutto marže u konzumního mléka vytlačením dodávek čerstvého mléka jednotlivým domácnostem. Ceny prvovýrobců se od dubna 2010 dokonce pohybují pod hodnotou mléka jako suroviny pro výrobu másla a sušeného odstředěného mléka. Přitom by měl vysoký podíl konzumního mléka na britském trhu s mlékem zemědělcům vlastně dopřát lepší tržby. Po několik měsíců tak maloobchod na britských ostrovech u konzumního mléka rozpoutává cenovou bitvu.

Web-portál Agronavigátor podléhá licenci Creative Commons (Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla). Články lze šířit pouze s uvedením původní citace a s uvedením zdroje ÚZEI, Agronavigator.cz.

Tisk

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info