Pokuta za reklamu
14.01.2011 | APIC-AK
Severoamerický antimonopolní úřad FTC vyměřil společnosti Dannon vysokou pokutu.
Americká dceřinná společnost koncernu Danone musí zaplatit za klamavou reklamu pokutu ve výši 1 mil. USD (15,7 mil. EUR).
Tento rozsudek nyní vynesl severoamerický antimonopolní úřad FTC (Federal Trade Commission). Dceřinné společnosti koncernu Danone s názvem Dannon s okamžitou platností zakázal uvádět v reklamě, že konzumace jogurtů značky Activia a mléčných nápojů DanActive a Actimel přispívá k prevenci nachlazení a zmírňuje zažívací problémy.
Podle vlastních informací však firma Dannon i nadále smí vyzdvihovat obecné výhody konzumace zmíněných mléčných výrobků, mj. že konzumace jogurtů Activia přispívá k regulaci trávicích procesů a nápoje DanActive ke stimulaci imunitního systému.
Prezident FTC Jon Leibowitz k tomu uvedl, že obecně výrobní společnosti, a tím i Dannon, si nesmějí dovolit zveličovat solidní vědecké argumenty ve prospěch propagace vlastních produktů.
Severoamerická dceřinná společnost koncernu Danone si již v září roku 2009 vytvořila speciální fond ve výši 35 mil. USD (26,16 mil. EUR) za účelem poskytnutí finančního odškodnění při hromadných žalobách spotřebitelů proti neoprávněně vysokým cenám za neprokázané zdravotní přínosy mléčných výrobků.
Další články v kategorii
- Šlechtění a tvorba ekonomických selekčních indexů (28.03.2024)
- Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově (28.03.2024)
- SVS loni v Olomouckém kraji kvůli možnému týrání zvířat provedla 250 kontrol (28.03.2024)
- Umělá inteligence upravila pivo. Experti novou variantu ocenili (28.03.2024)
- Státy EU se shodly na prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, platí ale omezení (28.03.2024)
- OSN: Miliony lidí hladoví, ale denně se na světě vyhodí asi miliarda porcí jídla (28.03.2024)