Popularita biopotravin ve Francii stoupá

Francouzská agentura Agence BIO zjistila, že podíl spotřebitelů konzumujících biopotraviny vzrostl ze 37 % v r. 2003 na 47 % v r. 2005.

Z průzkumu rovněž vyplynulo, že 56 % Francouzů se k ekologickému zemědělství staví kladně, 86 % vnímá produkty ekozemědělství pozitivně a 87 % věří, že konzumací bioproduktů přispívá k ochraně životního prostředí. 92 % Francouzů zná bio logo, kterým jsou bioprodukty ve Francii označovány. 24 % francouzských spotřebitelů uvádí, že biopotraviny konzumuje alespoň jedenkrát týdne. Počet těch, kteří biopotravin doposud ještě neochutnali, klesl ze 46 % v r. 2003 na 38 % v r. 2005

Nejpopulárnější jsou bio ovoce a bio zelenina, které nakupuje 73 % Francouzů, následují vejce (61 %) a mléčné výrobky (vyjma sýru a mléka) s 49 %. Bio pečivo kupuje 41 %, drůbeží maso 40 %.

Podle výsledků průzkumu byly v roce 2005 nejrychleji rostoucími bio segmenty káva, čaj, čokoláda, med, cukr a olej (22% nárůst), dále víno a jiné nápoje (23% nárůst).

23 % dotázaných uvedlo, že v nejbližších šesti měsících plánuje zvýšení nákupu produktů ekologického zemědělství.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info