Popularita biopotravin ve Francii stoupá
25.05.2006 | ÚZPI
Francouzská agentura Agence BIO zjistila, že podíl spotřebitelů konzumujících biopotraviny vzrostl ze 37 % v r. 2003 na 47 % v r. 2005.
Z průzkumu rovněž vyplynulo, že 56 % Francouzů se k ekologickému zemědělství staví kladně, 86 % vnímá produkty ekozemědělství pozitivně a 87 % věří, že konzumací bioproduktů přispívá k ochraně životního prostředí. 92 % Francouzů zná bio logo, kterým jsou bioprodukty ve Francii označovány. 24 % francouzských spotřebitelů uvádí, že biopotraviny konzumuje alespoň jedenkrát týdne. Počet těch, kteří biopotravin doposud ještě neochutnali, klesl ze 46 % v r. 2003 na 38 % v r. 2005
Nejpopulárnější jsou bio ovoce a bio zelenina, které nakupuje 73 % Francouzů, následují vejce (61 %) a mléčné výrobky (vyjma sýru a mléka) s 49 %. Bio pečivo kupuje 41 %, drůbeží maso 40 %.
Podle výsledků průzkumu byly v roce 2005 nejrychleji rostoucími bio segmenty káva, čaj, čokoláda, med, cukr a olej (22% nárůst), dále víno a jiné nápoje (23% nárůst).
23 % dotázaných uvedlo, že v nejbližších šesti měsících plánuje zvýšení nákupu produktů ekologického zemědělství.
Další články v kategorii Potravinářství
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Zdražování kávy nekončí. Zákazníci mění návyky, volí levnější varianty (19.12.2025)
- Drahé vánoční kolekce už zlevňují (18.12.2025)
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Čína po ukončení vyšetřování snížila cla na dovoz vepřového z EU (18.12.2025)
- Většina vinných klobás před Vánoci neprošla testem: Málo masa, příliš soli (17.12.2025)
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)
- Ovoce meziměsíčně zlevnilo, vejce ale zdražila (16.12.2025)

Tweet



