Pivovar zdvojnásobil prodej do zahraničí

Knížecí pivovar Lobkowicz zdvojnásobil za první čtvrtletí export piva. Vyvezl zhruba 500 000 lahví, to je asi 2300 hektolitrů. Do tří let chce vybudovat distribuční síť importérů v 15 zemích a prodávat v nich čtvrtinu své produkce, která nyní činí 40 000 hektolitrů ročně. "Pivovar vyváží své výrobky do deseti zemí, z toho nejvíc do USA, Austrálie, Německa, Itálie a Francie," řekl ředitel Petr Peniaštek. "Je paradoxem, že mezi důležité příčiny našeho úspěchu patří i zvýšený zájem o české pivo v důsledku celosvětové expanze značky Pilsner Urquell po jeho ovládnutí firmou SAB-Miller a nekončící soudní spory Budějovického Budvaru," uvedl.Nevyužité výrobní kapacity v českém pivovarském průmyslu a stále trvající investiční boj o restaurace svázané dlouhodobými smlouvami podle něj přiměly většinu českých pivovarů vyvinout úsilí k expanzi na zahraniční trhy. "Nyní vyváží do zahraničí čtyřiačtyřicet z devětačtyřiceti průmyslových pivovarů," dodal.První zmínky o vaření piva ve Vysokém Chlumci pocházejí již z roku 1466, čímž se Lobkowiczký pivovar řadí mezi nejstarší české pivovary. Již v prvních letech existence se stal součástí majetku roudnické větve Lobkowiczů, kteří si ho s výjimkou let 1939 až 1945 a 1948 až 1992 podrželi dosud.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info