Ruský trh se zmrazeným ovocem a zeleninou

Spotřeba zmrazeného ovoce a zeleniny je podle šetření institutu GfK v Rusku velmi nízká, ale zvyšuje se. Tyto potraviny se využívají v naprosté většině ve městech, největší podíl (v r. 2003) tvoří směsi zeleniny (59 %), dále jahody (38 %), višně (25 %), květák (13 %) a žampiony (12 %). Poptávka je spíše sezonní, u zeleniny se zvyšuje na jaře (březen, duben) a pak od října; v případě ovoce je špička v období od prosince do března.

K hlavním dodavatelům zmrazeného ovoce a zeleniny (v r. 2002 70 %, v r. 2003 60 % celkového objemu) patří především polské podniky Hortex a Zgoda a z domácích chladírenský kombinát „Zapadnyj“ se značkou „4-Saisons“. Postupně roste konkurence, u ovoce méně než u zeleniny. Hlavními distributory jsou super- a hypermarkety, discounty a "cash and carry", a ty jsou především ve velkých městech.

Spotřeba zmrazeného ovoce a zeleniny v Moskvě v r. 2003

- zelenina 11,680 t

- ovoce 305 t

Z uvedeného je zřejmé, že Rusko je potenciálním odbytištěm této komodity pro budoucí roky.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info