Stock vkládal velké naděje do vína, jeho prodej ale tolik neroste

Stock Plzeň letos vkládal velké naděje do vína, ale trh s kvalitním odrůdovým vínem se nevyvíjí tak dobře, jak předpokládal. Likérka chtěla loňský pětinový propad tržeb z lihovin částečně nahradit prodejem vín. Plánovaný prodej jednoho milionu lahví, o 400.000 lahví více než loni, se jí určitě nepodaří. ČTK to řekl ředitel Stocku Martin Petrášek. Podle něj to ovlivnil přísun velmi levného vína z EU po zrušení celních bariér a loňské nadprodukci a dále "neuvěřitelně hloupý" tlak obchodních řetězců na snižování ceny. "Místo toho by (řetězce) měly spotřebitele v pití vína vzdělávat," uvedl Petrášek, podle něhož řada lidí neví, jaké víno je dobré. "V letáku se například objeví moravské jakostní odrůdové víno za 42 korun, což nemůže být jakostní, ani odrůdové, ani moravské," vysvětlil ředitel.

Zpráva byla upravena na základě obchodních podmínek ČTK, uplné znění získáte na obchodni@mail.ctk.cz

Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info