U nápojů přestává hrát cena výrobku hlavní roli

Cena některých výrobků denní spotřeby nehraje podle posledních výzkumů společností INCOMA Research a GfK Praha v ČR již často nehraje hlavní roli. Vyplývá to z dnes zveřejněných výsledků studie jmenovaných společností. „Mezi druhy zboží jsou ovšem velké rozdíly. Zatímco u nákupu pracích prášků je cena stále na prvním místě, u piva či vína se propadla až na 4. či 5. pořadí důležitosti,“ uvádí se v komentáři ke statistickým zjištěním.

Výzkum sledoval i rozhodování zákazníků při volbě prodejny. „Zde je již tradičně na prvním místě poloha prodejny, její blízkost a až pak následuje cenová úroveň, šíře sortimentu a další faktory. Je přitom zajímavé, že výběr prodejny často ovlivňuje způsob nakupování konkrétních výrobků. Například zákazníci diskontů si vesměs volí prodejnu na základě nízkých cen, ale u jednotlivých výrobků již příliš na ceny nehledí spoléhají na celkovou cenovou úroveň prodejny,“ uvádí INCOMA a GfK.

Důležitosti ceny zboží pro české zákazníky

(pořadí mezi všemi faktory)

druh zboží

pořadí

prací prášky

1

limonády

2

jogurty

2

džusy

3

sušenky a oplatky

3

čokoláda

3

minerálky

4

pivo

4

víno

5

Pramen: Retail Decision 2004 (INCOMA Research + GfK Praha)

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info