Výzkum maloobchodu - preference zákazníka

Jiný názor na to, co je čerstvé zboží, má obchodník a zcela odlišně tuto skutečnost vnímá zákazník. Prokazují to výsledky výzkumu společnosti Incoma Consult.

Spotřebitelé u potravin vnímají dvě základní charakteristiky čerstvosti, zda jde o výrobek bez chemické konzervace s krátkou trvanlivostí či jde o zboží právě vyrobené nebo dodané na pult.

Zákazník prý vnímá výrobek jako čerstvý zhruba v první polovině lhůty jeho doporučené spotřeby. Zatímco obchodník považuje za čerstvý výrobek s krátkou lhůtou spotřeby, pro zákazníka je to vše,"co právě dovezli".

Maso, uzeniny, lahůdky či ovoce a zeleninu stále ještě lidé nejčastěji nakupují v pultových prodejnách nebo na tržištích. Není to ani tak proto, že by u tohoto sortimentu spotřebitelé dávali přednost specialistům, ale spíše proto, že o rozložení sil na trhu s čerstvými potravinami stále ještě rozhoduje nabídka a nikoliv zákazník. Rozhoduje však i náročnost spotřebitele, což je těžko měřitelný ukazatel, který by se přibližně dal vyjádřit i příslušností do příjmové skupiny. Nejchudší vrstvy prakticky nekupují čerstvé potraviny v hypermarketech, ale dávají přednost specializovaným prodejnám diskontům či tržnicím. Ty ale preferují i lidé s nejvyššími příjmy zřejmě v očekávání lepší kvality. V supermarketech naopak roste zájem o nakupování čerstvých potravin.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info