Sýry jsou pro zdraví člověka podle dánských vědců lepší než máslo
16.11.2011 | ČTK
Lékaři a odborníci na výživu dlouhá léta doporučovali lidem vyhýbat se živočišnému tuku a hlídat si tak cholesterol. Teď však dánští výzkumníci přišli s tím, že sýry by nemusely být v tomto ohledu tak zlé a možná by neměly být zařazeny ve stejné kolonce s máslem, napsala agentura Reuters. Vědci zjistili, že osoby, které si v šestitýdenním intervalu denně daly porci sýra, měly nižší ukazatel cholesterolu LDL, tedy takzvaného "špatného", než při konzumaci srovnatelného množství másla. A vyšší cholesterol se u jedlíků sýra neukázal ani ve srovnání s běžným jídelníčkem, upozornil tým vedený Julií Hjerpstedovou v časopise American Journal of Clinical Nutrition.Zpráva byla upravena na základě obchodních podmínek ČTK, uplné znění získáte na obchodni@mail.ctk.cz
Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Další články v kategorii
- Sucho žene zvířata na jatky (16.08.2026)
- Lesy v Pardubickém kraji se mění ve prospěch listnatých dřevin (15.08.2026)
- Hašení požáru špatnými hasicími prostředky, říká o Babišově koalici proti suchu zemědělec Štefl (14.08.2026)
- Evropu sevřela už pátá letošní vlna veder. Opět za ni může tepelná kupole (14.08.2026)
- Experti: Sucho v ČR pomůže řešit kombinace zadržování vody v krajině a nádrží (14.08.2026)
- Vláda chce na boj proti suchu čtyři miliardy korun a speciální zákon (14.08.2026)
- Horké a suché počasí nahrává vosám. Jejich hnízda letos rostou za mimořádně teplých nocí rychleji (14.08.2026)
- Společnost Maso uzeniny Polička se po dvou letech ztrát vrátila k zisku (14.08.2026)

Tweet



